مقدمات و تاریخچه 1- استفاده از عناوین دیگر برای زمینه سازی
2-ایجاد هسته کوچک اولیه 3-بیان مقدمات طرح صالحین 4-تاریخچه ای از شکل گیری جمع های مذهبی 5-تاریخچه شکل گیری طرح صالحین 6-تاریخچه طرح اسوه 7-چیستی و مفهوم نقشه راه ؟ 8-ضرورت ترسیم نقشه راه 9-ضرورت رعایت ویژگی های امام جماعت 10-کار فرهنگی برای طلبه 11- لزوم همگرایی 12- نقشه راه صالحین؛ منظومه کامل و جامع 13- ویژگی های هسته اولیه |
مرحله سوم: رشد
1-اثر مضاعف قطعه ای از زمان و مکان
2-اثر یک تلنگر 3-بخش های مختلف زندگی فرزندان 4-برخورد طبیب گونه 5-بهترین روش راهنمایی و هدایت 6-پروسه زمانی مورد نیاز برای نتیجه گیری 7-پیچیدگی های کار فرهنگی 8-تاثیر منفی یا مثبت مربی بر متربی 9-تغییر ظاهر متربی 10-تفاوت مفهوم تربیت با آموزش 11-خصوصیات لازم برای رهبر گروه 12-داستان کشف حجاب دختران یک کلاس 13-راه حل آزاد کردن اسیران جنگ نرم؟
14-رهبر گروه نمونه کوچکی از ولایت رهبری در جامعه 15-سخت بودن و زمان بر بودن تربیت 16-شرایط دنیا و اسلام برای تبلیغ 17-شکسته شدن حریم مربی و متربی 18-شناخت نسبت به فرهنگ مناطق 19-شیوه عملکرد انسان وظیفه شناس؟ 20-عاقبت به خیری نیاز همه ما 21-کم حوصلگی آفت کار تربیتی 22-لزوم برنامه ریزی برای استمرار انقلاب 23-لزوم پایداری در امر تربیت
24-لزوم حفظ حریم میان مربی ومتربی 25-لزوم درمان علت به جای برخورد با معلول 26-لزوم شناسایی علت گناه ونحوه رفع آن 27-لزوم وجود تیم همراه به عنوان بازوی اجرایی 28-لزوم وجود خط شکن در عرصه مبارزه
29-متربی باید گندم وجودش را آرد کند 30-مدل خانواده؛ یک مدل مناسب تربیتی 31-مدل کارفرهنگی با رویکرد تربیتی 32-مرز بین شوخی وجدی در برخورد با متربی 33-نسبت برنامه های عمومی تربیت با انسان سازی 34-نقش اساسی فردِ محور و نقشه راه 35-نقش تربیت قبل از آموزش 36-نقش رهبر گروه در تربیت افراد |
مرحله چهارم: سازماندهی
1-لزوم ساخت بنای فرهنگی و تربیتی
2-لزوم سازماندهی و نقش دهی به افراد |
|
مرحله پنجم: بکارگیری 1-ایفای نقش توسط متربی
2-بکارگیری در زمان ومکان مطلوب |
|||
مرحله ششم: تعمیم و توسعه ۱- لزوم الگوسازی
۲-چگونه یک گروه به پنج گروه تبدیل شد؟ ۳-ارزشیابی یا در قالب نظر سنجی یا نگرش سنجی۱ ۴-ارزشیابی یا در قالب نظر سنجی یا نگرش سنجی۲
۵-ارزشیابی یا در قالب نظر سنجی یا نگرش سنجی۳ ۶-لزوم سنجش خروجی با میزان انتظار ۷-حریم بانوان در ایفای نقش ها ۸-کار فرهنگی پیامبر اسلام ۹-واکنش کشورهای غربی به طرح صالحین |
|||
مرحله اول: جذب
1-ابتدا باید از افراد مستعد شروع کرد ولی در مکانی که زمینه نیست باید زمینه سازی کرد
2-ارتباط مرحله جذب با سازماندهی؟ 3-ارتباط میان هدف طرح و نحوه جذب؟ 4-اقبال و عدم اقبال به کار تربیتی 5-اکثریت مردم قابلیت جذب دارند 6-برنامه با توجه به سنین و مناطق مختلف 7-تعریف جذب قبل از سیاست گذاری 8-تعریف جذب و فرآیند حضور آحاد جامعه 9-روش ها وضرورت های جذب افراد 10-زمینه سازی و ایجاد عوامل انگیزشی 11-سیاست گذاری در جذب افراد 12-ضرورت ها و الزمات جذب؟ 13-ظرفیت سازی در عرصه های مختلف 14-لزوم اعتماد سازی واجرای مرحله به مرحله 15-لزوم شناخت حد ومقتضیات فرد 16-محورهای موثر مرحله جذب 17-مراحل 12 گانه جذب افراد 18-مراحل پس از جذب؟ 19-مقدار کمی هدف گذاری در جذب |
|||
مرحله دوم: تثبیت
1-مدل سازماندهی در مرحله تثبیت
2-مرحله جذب و تثبیت 3-ویژگی های مرحله تثبیت و رشد |